Philips SHC5102/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHC5102/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

MT1993 20-05-2014
Geschreven voor: Philips SHC5102/10

Ik heb dit product ontvangen naar aanleiding van een onderzoek vanuit Philips. Na de doos te hebben ontvangen kwam ik erachter dat er twee koptelefoons inzaten, die gematched kunnen worden aan 1 muziek docking station, wat erg handig is. Na het product uit de verpakking te hebben gehaald, viel me gelijk op dat de vormgeving van dit product niet erg mooi is. het gaat natuurlijk om het geluid, maar de lompe beugel erboven vond ik zelf erg tegenvallen. Ik probeerde het natuurlijk gelijk uit en het zit erg fijn om je oren, gezien het feit dat het een over-ear koptelefoon is. Nadat ik de handleiding had gevolgd en er daadwerkelijk muziek uitkwam viel het op dat er een continue ruis in zat wanneer ik muziek wilde luisteren. Naar wat FAQ te hebben opgezocht op de Philips site (muziek evt van laptop harder of zachter zetten, of van de koptelefoon) heeft dit niet geholpen met mijn probleem. Wat ik ook erg onhandig vond was het feit dat de kabel vd receiver naar de laptop erg kort was, hierdoor kan deze ruis evt ook ontstaan. Daarentegen zijn er ook voordelen aan de philips SHC5102. - Groot bereik van muziek, ik kon het hele huis heen en weer lopen en had dan wel muziek. Het zit ook wel erg comfortabel op je hoofd, ondanks de lompe constructie van de beugel. Daarnaast doordat er 2 koptelefoons worden meegegeven geeft dit ook de mogelijkheid om muziek te delen met anderen. Het grootste voordeel is dat de koptelefoon erg lang mee gaat qua batterij oplading. Als afsluiting kan ik zeggen dat ik het geld zelf er niet voor over zou hebben om deze koptelefoon te kopen. Doordat er een continue een kleine ruis in mijn muziek zat, luisterde ik minder prettig muziek en ging het product daarom minder, tot niet, gebruiken.

hvgl 19-05-2014
Geschreven voor: Philips SHC5102/10

Ik heb de SHC5102 koptelefoons nu een aantal weken in huis en ik ben erg tevreden. Toen ik het product uitpakte en de verschillende onderdelen zag (2 koptelefoons, zender, adapter, antennebuis en de oplaadbare batterijen) twijfelde ik even of ik het product snel aan de praat kreeg, maar de installatie was heel gemakkelijk. Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij het product. Deze legt in 6 stappen uit hoe je de koptelefoons moet installeren.

Het geluid wat uit de koptelefoons komt, vind ik erg goed. Ik kijk er vooral tv mee en daar is de koptelefoon geschikt voor. Het is natuurlijk het belangrijkste dat het wireless ontvangst goed is, en dit is bij mij zo.

De uitstraling van de koptelefoon vind ik redelijk. Het is een simpel model wat geschikt is om binnenshuis te gebruiken. Het materiaal oogt wel wat goedkoop en het product lijkt me niet mega stevig.

De SHC5102 zit lekker. Het is een goede pasvorm, weegt niet veel en de oorkussens zorgen voor de juiste comfort. Het gaat niet irriteren met lang gebruik.

De koptelefoons doen wat ze beloven.

RJSN 20-08-2012
Geschreven voor: Philips SHC5102/10

Ik heb de Philips SHC5102 gekocht bij de Media Markt. Hier lag de hoofdtelefoon voor 100 euro in het schap, na ze gewezen te hebben op de prijs op internet hebben ze het bedrag direct aangepast naar 52 euro. 50 euro + 2 euro verzendkosten. Erg vreemd om verzendkosten te rekenen als men in de winkel staat, maar toch maar akkoord gegaan.

De set bestaat uit twee hoofdtelefoons en één zendkastje.
Aan het zendkastje zit één kabel die naar de audio bron (tv/radio/etc) gaat (mini plug) en één kabel (mini plug) waarmee de hoofdtelefoons kunnen worden opgeladen. Er komen vier oplaadbare batterijen bij. Daarnaast bevat de doos een adapter. Het zendkastje kan niet op batterijen werken, dit is een min-punt omdat er dan een extra stopcontact nodig is bij de audio bron.

De hoofdtelefoon kan niet makkelijk worden aangepast aan de grootte van je hoofd, hiervoor is de binnenste band (een sort elastiek) bedoeld maar dit is zeer beperkt.

Het geluid is prima voor mijn doel (tv kijken in bed) maar voor geluid is het niet vergelijkbaar met mijn Sennheiser, die is vele male beter. Dus voor de muziek liefhebben: niet doen.

Tot nu toe tevreden over het apparaat. Zeker 50 euro waard maar 65 euro is toch wel het maximale.